Anneli Angenberg

Mitt liv i Frankrike...

tjoo från paris

Publicerad 2013-04-24 20:42:18 i

Japp, i'm back in Paris! men bara i 5 nätter, det blir till att turista för fullt med Kimberly, äta god man och dricka lite vin kommer vi nog hinna med också! Snart ska jag bege mig till operan för att möta upp Kimberly som kommer med bussen från flygplatsen, vi tog skilda plan hit men som tur är tar vi samma hem! :)

Jag var tvungen att gå hemifrån strax innan 6 och som vanligt lyckades jag inte somna i god tid igår så det blev knappt tre timmars sömn för mig. Sov/dåsade lite på planet och bussen till Paris men inte mycket så jag var helt slut när jag kom till hotellet, det har resulterat i att jag bara har varit på rummet sen jag kom fram vilket är lite synd men jag var verkligen död och behövde vila så det fick bli så.

Men det har också lett till att jag är sjuuukt hungrig då jag inte ätit sen 11.10 då jag åt äpplet och mackan jag tagit med mig. Nu är klockan 20.40 = 9.5 timmar utan maaaaaat! :'(

taaankar

Publicerad 2013-04-17 20:35:52 i

Det jobbigaste man kan glömma när man går hemifrån måste vara mobilen. Då tänker jag alltid att jag måste ringa och säga att jag glömt den, sen kommer jag så klart på att jag inte KAN ringa så jag tänker att jag måste ringa och säga att jag inte kan ringa...

Det är en ooond spiral!

Fredag 12 April 2013

Publicerad 2013-04-12 13:05:21 i

Igår började jag söka jobb så nu har jag kommit igång med det! Det tar bara så jäkla lång tid! Idag har jag bara sökt ett jobb, ringde pappa igår och frågade om han kunde se om det finns något på hans jobb och idag ringde han och sa att jag skulle göra en intresse anmälan och sedan maila en person och presentera mig och säga att jag gjort anmälan.

I förrgår träffade jag Annabanana vilket var naajs, vi satt på trappan och solade, gullade med valparna och tog en promenad innan vi satte oss på bryggan vid fiskartorpet och snackade! :)

Måndag 08 april 2013

Publicerad 2013-04-08 15:12:58 i

Jag börjar med att svara på kommentarer, har bara varit inne på bloggen via mobilen sedan sista inlägget och där/här jag kan inte svara på kommentarer normalt!

Angelica: klart du får hälsa på!
Kimberly: Valparna får inte lämna mamman förrän dom är 8 veckor, när du kommer är dom 5 veckor, så alla kommer att vara kvar! Jag menade var HON vill ha allting, alltså min mamma! :P

Idag åkte jag och min syster och hälsade på i kunskapsskolan, snackade lite med Snäcke och Andreas W, hälsade på Johan också. Det var rätt trevligt!
Valparna fick mat för första gången idag, köttfärs och ägg, dom tyckte det var riktigt gott och åt som riktiga labradorer!
Annars leker, skäller, piper och sover dom för fullt! Dom är så sjukt gulliga nu när dom hundar och inte små korvar! :P

Lördag 06 April 2013

Publicerad 2013-04-06 20:59:49 i Allmänt,

Tjenare! Detta inlägg skrivs på order av Angelica!
 
Igår ringde en snubbe som är intresserad av att köpa en valp, närmare bestämt en svart hane= Mofasa, hunden på bilden i mitt förra inlägg. Han kommer hit imorn och ska titta på dom i alla fall, därför har det varit städning för full rulle här hemma idag. Jag gjorde inte så mycket eftersom jag inte vet vart han vill ha allting så jag var mer mentalt stöd. hehe! 
 
Annars gör jag inte så mycket med mitt liv, var på informations-grej på arbetsförmedlingen igår och sökte även ett jobb som var en anvisning från dom, hade egentligen viljat ha gått på cv-grejs föreläsningen innan jag började söka men det var sista asökningsdagen igår så jag fick fixa till ett cv och personligt brev och skicka iväg ansökningen. 
 
cv-grejs föreläsningen är på onsdag. 
 
Jag myser med valparna hela tiden också, dom kan nu gå, se och höra, och skälla såklart! Dom har även börjat leka med varandra vilket är sjukt gulligt eftersom dom inte är riktigt stadiga så då ramlar och försöker hoppa på sjukt gulliga sätt! 

Onsdag 03 April 2013

Publicerad 2013-04-03 16:06:28 i

Halloj!
så fort jag kommer hem blir jag sjuukt dålig på att uppdatera. Jag har spenderat min tid med att gosa med världens sötaste valpar! Idag skrev jag även mig på arbetsförmedlingen, det var inte så farligt och handläggaren jag pratade med var trevlig.

Nu måste jag bara skicka in en begäran om en utskrift ur belastningsregistret så jag kan skriva upp mig på vikarielistan. och få lite pengar!




säg hej till Mofasa

Om

Min profilbild

Anneli

Den 4 september 2012 flyttade jag till Frankrike och planen är att stanna i ungefär ett år, det här är mitt liv som au-pair i Paris

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela