Anneli Angenberg

Mitt liv i Frankrike...

Det här med universitetet...

Publicerad 2013-02-28 18:17:19 i Allmänt,

Måste man söka in till en massa grejer, är det någon slags oskriven regel som man måste följa?
 
Jag har återigen kollat på kostvetarprogrammet och dom kurserna man läser och jag har såklart blivit intresserad igen. Det är rätt likt dietistprogrammet som jag allra helst vill studera men antagligen inte kommer in på. 
 
Så nu till hösten så tänkte jag söka in till kostvetarprogrammet, börja på det och sen till våren se om jag faktiskt kan lyckas komma in ändå på dietistprogrammet. Om jag inte gör det kan jag ju bara fortsätta på kostvetar om jag trivs. 
 
Lägsta intaningen i höstas låg på 13 så då är jag ganska säker på att bli antagen, ska jag ändå söka in till en massa andra kursen som jag inte alls vill gå, för så känner jag just  nu. Att alla andra program bara verkar urtråkiga! 

Jag har en dålig dag

Publicerad 2013-02-27 01:02:55 i Allmänt,

Ont i halsen, öronen kliar och segheten är högst närvarande. Sen är jag på allmänt dåligt humör.
 
Det känns som att jag missar mitt liv, som att det faktum att jag är här i Paris gör att jag missar det livet jag skulle haft hemma i sverige. Jag ser det lixom glida jämsides med mig, hur det hade sett ut och vad jag missar. 
 
Mina vänner åker på kryssningar, min hund ska (antagligen) få valpar, min mamma har en pojkvän som jag inte träffat, min brors musikkarriär börja komma någon vart och jag har inte den blekaste aning om vad som händer i min lillasysters liv!
 
Det känns verkligen som att jag missar så mycket, även om jag igentligen får uppleva så mycket. Och grejen är ju den att jag inte hade åstakommit särsklit mycket av att ha stannat hemma. Antagligen hade jag ångrat att jag inte åkte. Ibland är det bara svårt att se. Speciellt när man är lite halvsjuk och bara vill ligga i sängen hela dagen och titta på film, kanske mysa lite med sin hund. Sin egen hund, som är så mycket bättre än alla andra hundar i världen. För det kan alla hundägare säga, att ens egen hund är så mycket bättre än alla andra. Det är en naturlig känsla. 
 
Annars känner jag att mitt huvud blir mer och mer ihoptrasslat! Idag när jag var ute med hunde Ari ville han helt plötsligt gå över till andra sidan så han går ut mitt i gatan varvid jag drar tillbaka honom och säger "Mais, non, qu-est-que tu fait?!" jag får synd på en dam och hennes hund komma emot oss på samma sida av vägen varvid jag fortsätter "okej då, vi går väl på andra sidan då, your choice!" och går över till andra sidan gatan för att undvika att hundarna ska försöka leka eller ngt. 
 
Ser ni problemet här? I en och samma mening, för det var det, lyckades jag prata först franska, sen svenska och sen fick jag till en snygg engelsk avslutning. 
Förstår ni nu ungefär vad som händer i min hjärna? Jag måste tänka var enda tanke tre gånger eftersom jag hela tiden måste översätta den från den språket jag tänkt den först till dom andra två. 
 
Sov gott

All day long I can hear people talking out loud

Publicerad 2013-02-25 23:51:00 i Allmänt,

Sitter och tittar på nothing hill och som ni säkert vet är låten when you say nothing at all med Ronan Keating med i den.
Och ojoj vilka minnen jag har med den låten! Inte den med Ronan Keating, utan covern med Alison Krauss är den huvudsakliga minneskällan, även om orginalet också skapar tillbakablickar.
 
Känslan/känslorna jag hade sommaren 2005 kommer alltid rusande tillbaka när jag hör den låten! Jag, Anna, Nathalie och Ellan, nyblivna bästa vänner. Simning och övernattningar, men framför allt, det allra starkaste minnet är såklart Lanzarote! Min första flygtur, mitt första besök till ett annat land som inte var Finland eller Danmark, och hela tiden lyssnade vi på och sjöng denna låten. 
 
Det var en av de bästa sommrarna jag någonsin haft (sommaren 2012 var inte så hemsk den heller! :P) vilket gör att jag så fort jag hör den här låten blir lycklig och sorgsen på samma gång. Lycklig över dom underbara minnena jag har och sorgsen över att av dom fyra bästa vännerna så är det bara 2 som har regelbunden kontakt! 
 
När låten började spelas nu på Nothing hill drogs jag som vanligt bakåt i tiden och jag undrade då för mig själv: hur lång tid har det gått? Jo, den här sommaren blir det 8 år.
 
8 ÅR!
 
Det är helt sjukt! Visst känns det som länge sen, men ÅTTA ÅR! Det är helt sjukt! 5 år, ja, men 8! 
Jag kände mig så vuxen den sommaren, men jag var bara 11. Herre gud. Jag blev verkligen helt ställd, och sorgsen. Ni vet gågna tider sådär. Hur liten och oskyldig man var men hur stor och världsvan man kände sig. Jag umgicks ju trots allt nästan bara med människor som var äldre än jag själv.
 
Ursäkta mitt babblande men jag ville bara få ur mig hur jag känner varje gång den här låten spelas! Och jag hoppas verkligen att den här låten för evigt kommer att tillhöra den sommaren, den gruppen människor jag då umgicks med och dom minnena vi skapade tillsammans. Även om gruppen inte höll särskilt länge så hade vi den sommaren.
 
SENTIMENTALA JÄVEL! 
Nu ska jag Kolla klart på filmen..
 
 
<3<3

måndag 25 februari 2013

Publicerad 2013-02-25 11:37:02 i

Sitter i skolan, jag avskyr verkligen kulturklassen som jag har på måndagar mellan 11.15 och 12,45! Den är så sjukt tråkig att jag inte vet vad jag ska ta mig till och på det så är jag fett hungrig och trött!!
Jag vill verkligen att dom ska ha kursen dom har på viktor jugo där man gör besök och läraren ger en guidad tur, som ddn jag var med på förra veckan. Det är ju trota allt samma skola, då borde dom ha samma utbud!!

Söndag 24 Februari 2013

Publicerad 2013-02-24 21:45:34 i Allmänt,

Det blev inget Normandie eftersom det var så kallt ut och vägarna var hala samt att lägenheter inte är uppvärmd.
Istället träffade jag Emli och Linnea och vi delade en flaska vin på ett cafe och snackade i några timmar innan jag åkte hem till Rosi som är mammans kompis och där sov vi istället så att sonen kunde ha sin fest. 
 
Som tur var verkar det inte som att någon var inne i mitt rum, jag var rädd att en massa fulla artonåringar skulle gå igenom mina grejer så jag tog med mig mina kontanter och gömde datorn innan jag åkte. Vill ju inte komma hem till en dator som antingen inte finns eller har dränkts i alkohol. Jag kanske var lite fördomsfull men man vet faktiskt aldrig vad folk kan hitta på på fyllan eller om några oinbjudna dyker upp och grejer. 
 
I alla fall, största delen av denna dag spenderades hos Rosi och vid fyra åkte jag in till Paris för att träffa ett gäng kompisar och se Les miserable som var sjuuuuuukt bra. Även om jag hade lite svårt att konsentrera mig på själva filmen då jag hela tiden fastnade vid undertexten, och det faktum att Russel Crowe inte har världens bästa sångröst. 
 
Hoppas ni haft en bra helg, jag har prov imorn som jag inte har pluggat till. känns riktigt bra!
 
 
 

Fredag 22 Februari 2013

Publicerad 2013-02-22 23:48:26 i Allmänt,

Tjoo! Hoppas allt är bra med er, själv är allt rätt gött här.
 
Tog en promenad i området i eftermiddags, det var sjukt kallt och blåste som fan men var ändå riktigt skönt, hade ingen musik i öronen utan det vara bara jag som gick där och det är alltid riktigt bra terapi för mig. 
 
Lagade middag till gästerna som kom ikväll för att fira att sonen fyllde 18 igår och sedan stack jag in till Paris och mötte upp Birgitta vid niotiden och vi gick till en rätt cool gata där dom har massa restauranger, och alla är japanska! 
Jag som fullkomligt älskar asiatisk mat, i alla fall kinesiskt och japansk, vilket är det enda jag provat. Blev helt förälskad i denna gatan och maten var aaaaaaaaaasgod! Haha, nejnej, jag låter inte alls överoptimistisk! 
Sen var det riktigt billigt också! En rätt för cirkus 8-10 euro och en "meny" för 12. Menyn är två rätter med något litet tillbehör och allt serveras samtidigt. 
Det är inga små portioner heller! MUMS! Jag beställde wokade nudlar med fläskkött, yummy, och det kostade 8.50. 

Torsdag 21 Februari 2013

Publicerad 2013-02-21 20:52:41 i Allmänt,

Ojoj, vilken bra dag man har haft idag!
Vi hade en riktigt rolig vikarie som skämtade sig igenom lektionen och skrattade åt våra uttal och grammatikfel. Från början tyckte jag han verkade fett taskig men sen insåg man att det inte var illa menat utan att han gjorde en grej av det och sedan verkligen gick igenom vad det var man gjorde för fel så att man lärde sig. 
 
Sedan blev det ett besök i Maison de Viktor Hugo följt av lunch med Birgitta, efter det joinade jag hennes lektion som var en guidad tur i Marais, herre gud vad kallt det var! Det blåste som fan, ansiktet blev alldeles stelt och likaså fötterna. 
 
Så efter 1.5 timme, när lektionen var slut, begav vi oss hem till Sara som är en kompis till Birgitta och drack te och pratade i två timmar. Så fort jag kom innan för dörren tittade sara på mig och ba "Jag känner igen dig! Vi träffades när vi var i katakomberna" 
Herre gud, vissa människor har bra minne! Det var i SEPTEMBER! Jag kan känna igen folk men kommer aldrig ihåg varfrån!
 
När jag kom hem satte jag mig (såklart) vid datorn och helt plötsligt skriver en tjej som heter Isabel till mig på facebook. Det är en tysk tjej som jag umgåtts lite med när vi har varit ute på helgerna och vet ni vad hon skrev!
Att hon vill umgås mer med mig! Fatta vad glad jag blev! Hon är super schysst och när någon skriver sånt till mig får mitt dåliga sjävförtroende en riktig boost! 
 
Hälsningar från en glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad tjej!

Onsdag 20 Februari 2013

Publicerad 2013-02-20 10:45:57 i Allmänt,

Igår gick jag och la mig strax efter nio för att kunna sitta med datorn en stund innan jag sov. Vi elva stängde jag av dator, satte mobilen på ringning och somnade. Vaknade runt halv fem och mobilen sa att den skulle ringa om tre timmar, somnar om. Vaknar fyra timmar senare och mobilen säger att den ska ringa om 11 timmar! WTF?
 
Det har alltså skitit i att ringa och bestämt sig för att jag menade kvart i 8 på kvällen, och  mobilen vet ju alltid bäst så då måste det ju vara så. Förlåt kära mobil att jag gjorde ett så dumt misstag! Alla vet ju att man behöver 21 timmars sömn varje natt!
 

Tisdag 19 Februari 2013

Publicerad 2013-02-19 13:32:13 i Allmänt,

Det känns nästan som att jag har bestämt mig, jag vill plugga i höst. Och när jag kommer hem i Juli vill jag ha ett sommarjobb! Det behöver inte vara länge men jag vill verkligen jobba, på ett riktigt jobb! Det enda jobben jag haft har varit att passa och ta hand om barn och jag vill komma ifrån det och ha någon annan erfarenhet innan jag börjar plugga i höst.
 
Jag har sökt in till kommunen men jag vet inte om dom bara tar folk upp till 18 år... Hörde med mamma men hon jobbar ju för kommunen så det gick inte heller, hennes pojkvän kaaaaanske kan fixa ett jobb där jag får kratta bunkrar på golfbanor! Då blir jag brun och fin! :) 
 
Om ni vet med er om något litet jobb så får ni jättegärna säga till! Har kollat runt på internet men hittar inget. 

Måndag 18 februari 2013

Publicerad 2013-02-18 23:07:37 i Allmänt,

Sitter och tittar runt på Umu.se, Umeå univeristet och är rätt taggad på att börja plugga. 
 
Funderar på turismprogrammet och dietistprogrammet, enda grejen är att dietist bara börjar på vårterminen och antagningen är hööööög, lägsta som kom in 2012 var 19.00 
 
Jag har 18.00 :( tror jag....
 
kostvetarprogrammet som jag var inne på förut känns inte alls lika lockande längre, funderar lite på hotellmanagement programmet men det är en del ekonomi där och det är så sjuuukt tråkigt. Restaruangmanagement kanske....
 
Åååh, jag vet inte, är MEST intressear av dietistprogrammet.... :( 
 
Och att bo ensam.

Söndag 17 februari 2013

Publicerad 2013-02-17 18:54:03 i Allmänt,

Gårdagskvällen tillbringades hos Elsa med middag melodifestifalen och prat.
 
Dagen har spederats i diverse second hand-butiker i Paris och för drygt 30 euro har jag fått en jeansjacka, en kjol, en stickad tröja och världens vackraste kappa/jacka-grej. Jag är fullkompligt kär i den och kan verkligen inte fatta den den bara kostade 20 euro!
 
Galet! 
 
Det var sjukt fint väder idag men rätt kallt så efter att ha suttit i en park runt en halvtimme begav vi hos hemåt, frysandes.
 
Skola imorn. 
 

Hej

Publicerad 2013-02-15 19:13:34 i Allmänt,

En meteorit tog sig in i atmosfären idag i ryssland. Det finns rätt coola bilder i länken här nedan. 
Just FYI.  :P
 
http://www.slate.com/blogs/bad_astronomy/2013/02/15/breaking_huge_meteor_explodes_over_russia.html

rubrik

Publicerad 2013-02-15 13:09:07 i Allmänt,

Som vanligt är jag mycket piggare nu efter att jag tränat, tråkigt att det inte är en motivation som funkar innan jag väl tar mig dit! :P 
 
Jag började med bodypump följt av ett pass som heter cardio dance, och om man verkligen gör som instruktören, hoppar och grejer och inte bara göra själva rörelsen så blir man faktsikt rätt anfådd. Så det var ju trevligt. 
 
Sitter nu och glor på the vampire diaries och funderar på att sluta titta på den här serien, har tröttnat lite, känns som samma sak om och om igen. Men det kommer jag såklart inte göra eftersom jag är så beroende av serier. Så fort jag kollat på veckans alla avsnitt kommer jag starta veckans tvd också. That's who I am.
 
Hoppas ni hade en trevlig alla hjärtans dag, själv kollade jag på romantiska filmer och åt choklad, och tyckte lite synd om mig själv såklart! :P 
 
Solen skiner idag, hoppas ni får en bra 15 februari!
 
Juste, nästa helg fyller sonen 18 år och ska ha fest här hemma så jag mamman och Celia ska åka till deras lägenhet i Normandie.
 
 

Fredag 15 Februari 2013

Publicerad 2013-02-15 08:18:15 i Allmänt,

Godmorgon!
 
Ska snart sticka iväg till gymmet, är sjuuuuuukt otaggad men jag lyckades ta mig upp idag så jag känner att måste ta vara på det. 

Onsdag 13 Februari 2013

Publicerad 2013-02-13 21:40:05 i Allmänt,

Jag har hittat anledningen till varför gymmet är så dyrt. Var enda träningsapparat, cykel, crosstrainer, löpband har en egen liten inbyggd tv-apparat där man kan bläddra bland en massa kanaler, skriva in en massa mått och hur gammal man är och en massa skit. Det var svårt att fatta hur man gjorde för att bara träna normalt och höja tyngden på crosstrainern! Det tog mig typ två minuter att hitta den knappen. 
 
 
Den kanske inte ser så jobbig ut men lita på mig, när man har en touch-skärm så förväntar man sig inte att knappen man faktiskt behöver för att kunna träna rätt sitter under skärmen, och under knapparna som sitter under skärmen. 
 
Ni ser den där stora svarta saken med pilar på? Det gjorde inte jag.
 
 

Duktig flicka

Publicerad 2013-02-12 21:16:25 i Allmänt,

Har precis krypit ner i sängen, tänkte titta på en film och sedan försöka somna tidigt så att jag imorgon kan gå upp tidigt på gå på två träningspass innan jag börjar jobba runt halv tolv. 
 
Tänkte sedan försöka var RIKTIGT satsig och gå på ett eller två träningspass till sen på kvällen. För stunden är jag riktigt taggat på att träna men vi får se hur jag känner mig imorgon. Jag ska dit en gång i alla fall! 
 
Nå måste jag bara bestämma vilken film jag ska se, oftats kan det ta typ en halvtimme. Ska försöka var lite snabbare den här gången. 

Tisdag 12 Februari 2013

Publicerad 2013-02-12 13:29:00 i Allmänt,

Idag äe jag irriterad. Inte sådär konstant irriterad men att man blir sur och riktigt irriterad över småsaker, typ som att hunden lägger sig på ens datorsladd. Jag har inte varit det på jättelänge så jag blev förvånad när jag imorse kände hur jag blev irriterad för ingenting!
 
Det kanske är lite pms, håller ju på och mixtrar lite med p-pillrena så kroppen kanske inte vet vad den ska göra. 
 
Aja, jag satte klockan på rigning i morse för att gå på ett pass men jag var så jävla trött att jag sket i det och fortsatte och sova istället. Snoozen han ringa 7 gånger innan jag insåg att jag var alldeles för trött, några av dom gångerna stängde jag av larmet i sömnen. Det var nog första gången någonsin som jag gjorde det. 
 
 jag somnade helt enkelt för sent igår.

Måndag 11 Februari 2013

Publicerad 2013-02-11 21:50:38 i Allmänt,

Grådagen var en najs dag, semlorna smakade inte semlor men det gjorde ingenting, vi satt och spelade TP till typ 19 vilket var najs, jag och tjejen jag var i lag med vann!
 
Idag var det skola som gällde och efter gick jag och satte mig på starbucks med två minwraps, kaffe och Mr. Robert Langdon. Det var riktigt najs att sitta där för sig själv i de bekväma fotöljerna och bara läsa. Något jag kommer göra fler gånger, även om jag läst ut the davinci code nu. 
 
När jag skulle handla idag öppnade jag bakdörren till buiel (hur fan lyckades det bli så? skulle skriva BILEN) för att ta ut påsarna och vad gör jag då? Jo, jag lyckas få med mig en vinflaska som flyger ner på marken och krossas. Kändes riktigt bra. Hade sönder ett glas i lördags också. SÅ jävla smidig. 
 
Nämnde jag att vinflaskan var oöppnad?
 

Söndag 10 Februari 2013

Publicerad 2013-02-10 10:45:34 i Allmänt,

Gårdagen var trevlig, spenderade den största delen av dagen med familjen och det var riktigt mysigt. Insåg att jag förstår mycker mer än vad jag gjorde innan jul när jag var här en söndag och åt med dom. Förstod hela tiden vad det var dom pratade om, bara inte allt dom sa. 
Maten var god också, först aperitif i form av morotstavar och bröd till dipp, lax till förätt, kött (tror att det var lam, är inte jätteförtjust i lam så det var det enda jag inte tyckte var jättegott) med bönor och haricovert och nån smördegsgrej med glass till efterrätt. Smördeg är när det är sådär tunt va? Ni vet som den där grejen som jag inte kommer på vad det heter med gul mumsig kräm i mitten....
 
Idag ska jag äta semlor i svenska kyrkan, sen har jag inte fler planer. 

Träningsvärk!!

Publicerad 2013-02-09 18:47:26 i Allmänt,

Har som jag förutspådde träningsvärk, kände redan när jag vaknade hur stel jag var i kroppen, men till skillnad från många andra så älskar jag träningsvärken. Även om den är sjukt jobbig och gör att man rör sig som en pingvin så visar den att man har gjort sitt bästa och inte bara fisit sig igenom ett träningspass.
 
Fikan med pappa och company blev inte lång eftersom RER:en krånglade men det var trevligt och jag fick en fin present. När jag kom hem hjälpte jag Celia att baka, vi är faktiskt inte klara än så jag hjälper henne fortfarande. Tror precis att hon ropade på mig.
 
see yaa

Lördag 09 Februari 2013

Publicerad 2013-02-09 10:59:22 i Allmänt,

Såg att ingen varit inne på min blogg idag så jag tänkte att jag kunde skriva ett inlägg så att ni som tittar in här inte blir besvikna när det är samma inlägg som ni läste igår som ligger högst upp på sidan.
 
Sitter och tittar på one tree hill och väntar på att pappa ska höra av sig så jag vet om jag borde sminka mig och kolla upp tågen till Paris eller inte. Har inga andra planer för dagen utom att jag sticker på zumba om jag inte träffar pappa, sen ska dom ha gäster över här ikväll så jag kanske stannar med dom och övar på min franska. 
 
See ya'll later

Fredag 08 Februari 2013

Publicerad 2013-02-08 10:30:13 i Allmänt,

Gissa vem som kommer ha träningsvärk imorgon!!
 
Jaaaaaaaaaag!
 
Kom precis hem från ett bodypump pass och jäklar vilket muskelarbete det var! En timme, bara muskler, har nog aldrig tränat så mycket armar! Me Like!
 
Så jag känner mig rätt duktig nu som äntligen kommit tillbaka till träningen, måste bara hålla igång det, men det är alltid det allra första passet som är jobbigast, sen blir det enklare eftersom jag mår så mycket bättre när jag tränare. Både fysiskt och psykiskt. stavas det så? det ser konstigt ut!
 
Imorn hade jag tänkt gå på ett zumba-pass men jag vet inte om det blir av eftersom min pappa hörde av sig och sa att dom mellanlandar här i Paris på väg hem från Chile och att dom kanske har tid att lämna flygplatsen och då ska jag träffa dom istället. Dom= Pappa, hans flickvän och hennes barn. 
 
Vi får se, annars sticker jag dit på tisdag, ska till svenska kyrkan på söndag och äta semlor och på måndag har jag skola så då hinner jag inte! :)

Yepp

Publicerad 2013-02-07 21:05:57 i Allmänt,

Så jag gick inte. 
 
I'm sooo predictable.
 
Glömde berätta det tidigare, igår kväll runt 21.30 åkte vi till mammans föräldrars hus och ställde ut en massa grejer till grovsopor. Vi slängde ut en massa bildäck och helt plötsligt stannar det en bil och en kille frågar om det är okej att ta dom och vi ba jaa, om du vill. Det slutar med att han står kvar där och kollar igenom var enda grej vi ställde ut och tog en massa av grejerna! Det var askonstigt!
 
Okej om man tar saker som står till grovsopor men att stå och vänta medan man ställer ut dom, det är ju bara knäppt. Sen frågar han om vi har något kylskåp eller liknande som vi ska släng!
 
Det var fett wierd!

Torsdag 07 Februari 2013

Publicerad 2013-02-07 15:31:26 i Allmänt,

Ikväll ska jag träna för första gången på....... jättelänge... kommer inte ens ihåg när jag tränade sist, om man inte räknar med dom få gångerna jag sätte mig på sitt-cyklen i den förra familjen. 
 
Jag ska gå på ett pass som heter Body Pump, det ska va ett muskelpass till musik typ.
 
Jag kollade precis på schemat och det visade sig att jag tittat på fel dag, det börjar 18.00 istället för 19.15, jag vet inte varför men så fort sånt händer mig så får jag en OTROLIG ovilja att gå dit, det har alltid varit så, jag kanske har något konstig sjukdom. Ska försöka tvinga mig dit ändå, jag är knäpp. Men ni fattar inte hur ogärna jag vill gå dit, och att det blev så bara för att trode att det började en annan tid. Det är dumt, jag vet, jag är dum!
 

Därför är franska gym DUMMA!

Publicerad 2013-02-06 17:17:55 i Allmänt,

- Man måste fylla i en blankett om varför man vill träna
 
-Man måste betala med kort (nu lyckades han fixa så att jag inte behövde det men iaf)
 
-Man kan inte köpa för bara en månad alt. klippkort utan man måste köpa för ett år, jag fick köpa för sex månader men jag tror egentligen inte att det är möjligt.
 
-Det är dyrt, i alla fall det här gymmet
 
Jag har altså betalat 3000kr för 6 månader och en av dessa 6 månader kommer JAG INTE ENS VARA I LANDET!
 
Så jävla dumt, jag fick inte ens mitt kort på en gång utan jag kommer få det NÄSTA gång jag går dit!! What is that?
 
Och juste, anledningen till att man inte kan köpa månad för månad? "Det blir för komplicerat" 
 
WHAT?!

Onsdag 06 Februari 2013

Publicerad 2013-02-06 10:26:22 i Allmänt,

Varje gång jag får ett mail från the harry potter allians blir jag så himla glad över att jag skrivit på listan. (Den där listan om harry potter chokladen som jag pratade om)
 
Den här gången skickade dom ut ett klipp med killen som skapade The HPA där han... föreläser, ojoj, blir så glad!
 
Ta en titt vett ja!
 
http://www.youtube.com/watch?v=pQYvliWUfng&feature=youtu.be
 
Hur lägger man in en VIDEO i inlägget, jag vet att jag är helt efter men jag har inte en susning om hur man gör det!

TIsdag 05 Februari 2013

Publicerad 2013-02-05 13:06:42 i Allmänt,

Igår var det den 4 februari, en månad sedan jag kom tillbaka efter jul och 5 månader sedan jag kom i september. 
Seems so long ago. Det är också ca. 5 månader kvar tills jag slutar, vet inte om jag åker hem direkt eftersom vi pratat om att fira 14 Juli här, men vi får se. 14 Juli är Frankrikes natlionaldag om jag inte redan skrivit det. I ett tidigare inlägg alltså. Jag fundar annars på att åka hem direkt och spara pengarna för att besöka Bästa Angelica på Irland. Vi får se, kanske har råd med båda. 
 
Igår tog jag mig upp och gick till skolan, handlade, lagade middag och tittat sedan på en film med familjen, det var en film som jag länge velat se och den var riktigt bra. Det var bara det att den gick på TV. 
 
Och för er som inte vet det, så är ALLTING på fransk tv DUBBAT. Så jag förstod inte så mycket vad som SA men man fattar ju ändå vad som händer. Juste, det var "Taken" men Liam Neeson som vi såg.
 
Idag har jag varit hos kötthandlarn, gjort lunch och.... inte så mycket mer än det. Plockat ut diskmaskinen, typ.
 
 
 
 

Bläää, skola imorn, blääää

Publicerad 2013-02-04 00:03:51 i Allmänt,

Kom precis hem, vi tog bilen till Paris och gick på bio, jag och mamman alltså.
 
Det blev Django, den var rkitigt bra, rolig, men det var lite för mycket blod och brutalitet för min smak. 
Men det var ju en Quentin Tarantino film så man var väl lite förberedd. 
 
Sen var den tre timmar lång också, eller 2.40, det är så sjuuuuukt lång reklam innan filmen börjar här, och den börjar inte förän den tiden det står att FILMEN ska börja. 
 
Jag vill VERKLIGEN inte gå till skolan imorn men eftersom jag är en duktig flicka kommer jag att kliva upp om 7 timmar och tvinga mig dit.
 
Hejsvejs

Söndag 03 Februari 2013

Publicerad 2013-02-03 12:34:28 i Allmänt,

Gissa om jag är nöjd med mitt beslut att inte gå ut igår!
Sov 11 timmar och är sjukt pigg!
 
Just nu sitter jag med fönstret öppet och njuter av februariluften. Jag har inga planer för dagen utan den kommer väl spenderas i samma stil som igår. Dricka te och sitta vid datorn, kanske se en film. 
 
Hoppas nu får en bra dag allihopa!

I'm having one of those days

Publicerad 2013-02-02 21:32:09 i Allmänt,

Där jag saknar mina vänner!
 
Tror att det delivs beror på att jag sitter och tittar på one tree hill och är på säsong 5 nu och det är den säsongen då det gått fyra år sedan dom gick ut high school. Dom har alla typ gått vidare med sina liv och glidit ifrån varandra. 
 
Och jag vill verkligen inte att det ska hända! 
 
Jag tycker jättemycket om mina vänner jag har skaffat här nere, men de är inte mina bästa vänner som jag kan berätta allt för och som verkligen vet vem Anneli Angenberg är. Hehe, klyschigt, jag vet! Men det betyder inte att det inte är sant!
 
Vi pratar inte så mycket om våra liv innan vi träffades här nere, utan vi pratar mer om våra franska familjer, paris och framtiden. 
 
Det är inget, sitta hemma med en kopp te och prata om ingenting och allting. Och det var det jag kände för att göra ikväll, sitta med tjejkompisarna och dricka te, äta chips och kanske kolla på en film. Om jag vill göra sånt nu blir filmen streamad från internet och jag sitter själv med den lilla datorn i knät. Inte för att det är något fel med det, jag tycker om det, men ibland vill man ha sina vänner där också!
 
 
Så jag ville bara skriva ner det, att jag saknar mina vänner, för det brukar göra att det känns lite bättre. 
 
Puss på er <3<3

Prutt

Publicerad 2013-02-02 19:07:54 i Allmänt,

Klockan är 19.04 och jag ska egetligen åka in till Paris om typ en och en halv timme, men jag känner verkligen inte för det!
 
Jag vill bara stanna här, ta det lugnt och somna tidigt, inte åka diverse olika tåg, sitta i en studio och sedan gå till en klubb följt av att ränna runt på jakt efter en nattbuss vid 5 på morgonen! 
 
Jag tror jag stannar här.... jag känner för att stanna här! Jag var ju inte igår, det är väl inget fel med att göra det man känner för?

Lördag 02 Februari 2013

Publicerad 2013-02-02 01:24:23 i Allmänt,

Jag har innte skrivit tidigare eftersom det inte funnits något att skriva om.
 
Kom nyss tillbaka från Paris, hade en riktigt trevlig kväll med Birgitta och den andra tjejen som jag pinsamt nog inte kommer ihåg vad hon heter. 
 
Jag är verkligen urusel!
 
Middagen var väldigt god, det blev tomat, skinka och mozzarella till förrätt, fisk med grönsaker till huvudrätt, lite baguette till både för- och huvudrätten, och chokladfondant med hallonsås och vaniljglass till efterrätt. Och lite vin till det. 
 
Hela kalaset gick på 27 euro var då vi valde att dela på en karaff med vin som kostade 8.5, själva middagen låg på 24. Det var ett sånt där ställe som hade ett fast menypris, det var bara någon rätt som exkluderades från den. 
 
Själv tycker jag att det var ett rätt bra pris, jag menar, hur ofta får man för-, huvud- och efterrätt för bara 250kr hemma?
 
Efter det tog vi i alla fall en promenad till Bastille där vi tog varsin liten öl och snackade lite skit innan jag tog sista tåget hem.
 
Och nu sitter/ligger jag här och skriver detta inlägg. Ska nog ta och sova nu. :)
 
 

Om

Min profilbild

Anneli

Den 4 september 2012 flyttade jag till Frankrike och planen är att stanna i ungefär ett år, det här är mitt liv som au-pair i Paris

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela