Anneli Angenberg

Mitt liv i Frankrike...

The dark knight rises

Publicerad 2012-08-30 23:30:42 i Allmänt,

Idag hjälpte jag min mami när hon jobbade i trädgården. Jag tog bort ogräs från grusgången, krattade grus som åkt ner till grusplan tillbaka upp i grusgången, sen bröt och klippte vi bort en massa grenar från en buske som vuxit sig så vild att man inte kunde gå förbi den uttan att fastna eller riva sig. Nu är mina händer lite såriga och framför allt skavda från den stora trädgårssaxen som jag klippte av grenarna med. 
 
Det känns på nått sätt tillfredsställande, jag har aldrig gillat att arbeta i rabatter men idag var det inte så hemskt. Det var hårt arbete och när jag krattade det tunga gruset de där metrarna (meterna?) kände jag hur blodet pumpade ut i musklerna. 
 
Jag insåg att jag saknar att träna.
 
Och det kändes bra, som att alla de timmar jag spenderat i pina på gymmet till slut visade resultat. Min kropp berättade för mig vad mitt huvud inte upptäckt. 
 
Att träningen till slut blir en del av ens livsstil.
 
Sen var jag och såg the dark knight. Den var rätt så awesome. 
 
Om 5 dagar flyttar jag...

Hej!

Publicerad 2012-08-29 02:44:13 i Allmänt,

Om en vecka flyttar, nej, HAR jag flyttat till Frankrike, närmare bestämt Paris, för att bo, arbeta och plugga där i ett år. Jag ska jobba som Au-pair, plugga franska och bo hos familjen jag jobbar för. Här kommer jag att skriva ner vad som händer mig i baguettens hemland. 
 
Inför flytten kommer jag att spendera den kommande veckan med att packa och läsa handboken som skickades till mig när jag fått min familj.
 
Den är 19 sidor...
 
På Franska...
 
Yey.
 
Aaaanyway, see you when I see You

Om

Min profilbild

Anneli

Den 4 september 2012 flyttade jag till Frankrike och planen är att stanna i ungefär ett år, det här är mitt liv som au-pair i Paris

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela