Anneli Angenberg

Mitt liv i Frankrike...

Torsdag 28 Mars 2013

Publicerad 2013-03-28 16:30:37 i Allmänt,

2 dagar kvar nu!
 
För att inte komma tillbaka till fullt hus efter skolan så tog jag en kaffe på starbucks innan jag åkte och samtidigt lästa jag digital fortress som för övrigt är rätt bra. 
Kimberly frågade i en kommentar vad mina planer är för dom sista dagarna och det är inte så mycket. Idag ska jag packa sista väskan och jag är ganska säker på att jag kommer klara mig med god marginal vad gäller vikten! Jag packade ena väskan igår och den innehåller nästa alla kläderna och den väger bara drygt 18kg, ska lägga i två till jackor i den väskan också kom jag precis på eftersom jag glömde den som låg på tvättkorgen och den som hänger där nere. 
Jag trode att jag inte skulle klara vikten eftersom jag har köpt fyra jackor sedan jag kom hit i september. En armejacka, en ponchliknande kapp-gre, en jeansjacka och en skidjacka. 

Å andra sidan så tog jag ju faktiskt hem några jackor i vintras och även en del kläder...
 
Imorn ska jag städa rummet och sen tänkte jag gå och köpa lite ost som mamma har beställt hem och packa det. På kvällen ska jag träffa en tjej i min klass och vi ska väl typ gå på bio, sen ska jag gå och lägga mig rätt tidigt då jag vill gå upp ganska tidigt på lördag så att allt är klart när jag ska gå till tåget vid halv 10.
 
Inte så jätte underhållande dagar med andra ord. 
 
Sonen kom precis hit med ett gäng vänner. Skitkul, nu kommer jag ha en massa att städa när dom sticker sen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli

Den 4 september 2012 flyttade jag till Frankrike och planen är att stanna i ungefär ett år, det här är mitt liv som au-pair i Paris

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela