Anneli Angenberg

Mitt liv i Frankrike...

Torsdag 21 Mars 2013

Publicerad 2013-03-21 11:37:18 i Allmänt,

Sitter i skolan, min lektion slutade för ca 25 minuter sedan. Planen är att käka lunch på pomme de pain innan jag åker till the abbey bookshop och köper boken dom beställt åt mig. Den tredje boken i da Vinci koden och änglar och demoner- serien. 
 
Just nu läser jag Digitial fortress av samma författare och än så länge är den riktigt bra, men jag har bara läst 102 av 501 sidor så jag kan väl egentligen inte säga så mycket. 
Någon sa till mig att det alltid är den person man mins tror som är "den onda" i Dan Browns romaner så jag obsessar lite över det när jag försöker lista ut vem som är boven. 
 
SOm jag sa till Angelica och Janne när vi pratade på skype igår så känner jag mig alltid rätt smart när jag läser Dan Browns böcker. Jag läser dom på engelska och ibland kommer jag på mig själv med att förundras över hur jag faktiskt förstår alla konstiga orden som han använder! Hehe.
 
Jag tog med mig min laptop för att ha lite mer att göra, i måndags satt jag i flera timmar på pomme de pain och untyttjade deras Wifi och då var enda anledningen till att jag gick att jag var tvungen att åka tillbaka tinn Enghien eftersom flicka slutade. Idag har jag inget att åka tillbaka till och eftersom det är ett rätt najs ställe att sitta på vill jag ha mycket underhållning när jag är där. Så jag har mobil, bok och dator. 
Är rätt hungrug så jag ska nog packa ihop och dra mig dit, det är bara några hundra meter. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli

Den 4 september 2012 flyttade jag till Frankrike och planen är att stanna i ungefär ett år, det här är mitt liv som au-pair i Paris

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela