Anneli Angenberg

Mitt liv i Frankrike...

Tisdag 26 Mars 2013

Publicerad 2013-03-26 09:50:08 i Allmänt,

4 dagar kvar nu!!!
 
Idag har jag tänkt att jag ska börja packa, jag vill i stort sett vara klar med det på torsdag så att jag enkelt kan städa rummet på fredag. Det är ingen som har bett mig städa men jag tycket det är trevligt. 
 
Annars har jag inga andra planer för dagen utom det vanliga au-pair sysslorna. Tar kanske en promenad i eftermiddag innan flickan kommer hem från skolan. 
 
Glömde berätta den grej som hände på starbucks igår! När vi satt där och pratade kom det plötsligt in två pojkar som började cirkulera bland borde med varsin karta eller nått och kollade på alla människor. Jag började såklart misstänka att vi här hade två av dom personerna som vi bivit varnade för i kyrkan, som lägger katan på bordet och samtidigt tar en mobil. Jag började flöja dom med blicken och såg hur alla runt omkring mig så fort dom såg pojkarna komma nära plockade upp sina mobiltelefoner från bordet. 
 
Tills dom kom fram till de tre tjejerna som satt vi bordet bakom oss, jag hade tidigare hört dom prata och förstått att dom var amerikanska turister. En kille som satt vid bordet brevid dom började säga åt pojken att försvinna men flickorna förstod såklart inte vad som hände så när jag såg hur kartan sakta började täcka en av tjejerna telefoner som låg på bordet fick jag helt plötsligt talförmåga och typ skrek på engelska "watch out, he might try to take your phone" hon förstod först inte vad jag menade utan började kolal på kompisarnas telefoner som dom hade i händerna så jag fortsatte "no, on the table, the phone on the table" eller något i den stilen. Hon tog upp telefonen och pojkarna gick därifrån. 
 
Jag har aldrig varit den personen som reagerar förut och efter det var jag av någon anledning helt skakis men ändå ganska stolt över mig själv, bruakr typ frysa och se grejerna hända i slowmotion typ. Jag fick ett tacksamt leende och tack av tjejen och dagen fortsatte som normalt. 

Kommentarer

Postat av: Angie

Publicerad 2013-03-26 21:04:58

Kurage! Grymt Anneli! <3

Postat av: Kimberly

Publicerad 2013-03-27 09:32:45

SÅ grym <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli

Den 4 september 2012 flyttade jag till Frankrike och planen är att stanna i ungefär ett år, det här är mitt liv som au-pair i Paris

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela