Anneli Angenberg

Mitt liv i Frankrike...

Tisdag 19 Mars 2013

Publicerad 2013-03-19 14:43:00 i Allmänt,

På lördag nästa vecka åker jag hem, 30 mars. Mitt plan går 5 över fyra och landrar 18.35 på arlanda. 
 
Sen har min söta hund varikt riktigt duktig och fött 5 söta små krabater! 2 svart och 3 vita. Simba, Mofasa, Timon, Nala och Kiara. Jag längtar som fan till att få träffa dom och är hur lycklig som helst över att jag faktiskt kommer att få göra det!  Och resten av min familj och mina vänner såklart. 
 
Det är lite awkward här nere, vet inte riktigt vad jag ska göra av mig själv. Vill bara vara på mitt rum hela tiden men vet inte om dom kommer bli sura då. Å andra sidan är det väl bättre så eftersom jag inte kommer var kvar. 
 
Mina uppgifter i dag är att gå och handla juice och stryka eftersom städerskan inte kommer den här veckan. Eller på onsdag i allla fall. Sen har jag såklart lagat lunch och ska lagamiddag ikväll. 
 
Annars då? Jag kommer antagligen att åka tillbaka hit snart igen eftersom Kimberly köpt flygbiljetter för att hälsa på och då föreslog min mamman att istället för att bara betala tillbaka henne pengarna så skulle jag kunna köpa egna biljetter och ta in på något billigt vandrarhem.
 
Nu måste jag lyfta på rumpan och gå och handla! Det tar bara ca 10 minuter att på till affären men det är väldigt långt när man inte har lust. Önskar mamman hade kommit ihåg att skriva det på handlingslistan igår...
 
Bilder från alperna kommer snart, det blir bara landskapsbilder, inga på familjen eftersom det kändes kostigt att ta sånna då jag hela tiden kände mig lite utanför, så jag gjorde inte det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli

Den 4 september 2012 flyttade jag till Frankrike och planen är att stanna i ungefär ett år, det här är mitt liv som au-pair i Paris

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela