Anneli Angenberg

Mitt liv i Frankrike...

Söndag 24 Mars 2013

Publicerad 2013-03-24 01:21:32 i Allmänt,

Jag såg att jag redan haft en besökare idag så jag bestämde mig för att skriva ett inlägg.
 
Jag är lite rädd att mamman kommer vara sur på mig imorn.
Så mamman kom tillbaka strax innan tre, åt lunch och sen åkte hon igen, utan att säga något till mig. Jag var uppe på mitt rum hela tiden (typ 40 minuter) hon var hemma så vi pratade aldrig. Jag trode ju att hon skulle stanna, hon pratade med städerska utanför mitt rum och jag tror hon sa att hon skulle åka tillbaka till jobbet men jag antog att hon skulle komma och siga något till mig innan hon åkte, sen var hon borta. 
 
jag hhade bestämt möte med Birgitte runt 17.15 så vid 16 smsade jag mamman och frågade om jag skulle stanna eller om jag kunde åka till Paris, inget svar. Så vid 16.30 ringde jag, inget svar. Jag konsulterade med min mamman medan jag skickade smset så efter att frågat flickan om hon visste när mamman skulle komma tillbaka, ringt utan svar och sagt till flickan att jag åkte så begav jag mig till paris. 
 
Och jag fick aldrig något svar från mamman. Jag har alltså inte träffat eller pratat med henne alls idag. Hade hon velat att jag stannat hade hon väl kommit och pratat med mig när hon var hemma... eller?
 
Jag hade i alla fall en trevlig kväll, pratade en massa franska eftersom Lina som vi mötte upp med senare tog med sig en kompis som kommer från Columbia och hon är tydligen inte alls bra på engelska men duktig på franska så det blev kvällens språk och det kändes ganska bra eftersom jag upptäckte att jag faktiskt kan föra en någorlunda okej konversation. 

Kommentarer

Postat av: Angie

Publicerad 2013-03-24 14:03:45

vad bra att du kan behärska språket flytande nu! <3

Svar: Jag är låååångt ifrån flytande, konversationen måste vara på en väldigt basisk (?... basic) nivå och man måste prata långsamt.
Anneli

Postat av: Angie

Publicerad 2013-03-24 22:06:37

om du kan ha en actual konversation på ett främmande språk så behärskar du det enligt mig ^^

Svar: hehe okej :P
Anneli

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli

Den 4 september 2012 flyttade jag till Frankrike och planen är att stanna i ungefär ett år, det här är mitt liv som au-pair i Paris

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela