Anneli Angenberg

Mitt liv i Frankrike...

Måndag 25 Mars 2013

Publicerad 2013-03-25 18:34:11 i Allmänt,

Efter skolan idag tog jag en kaffe med en tjej i min klass som var riktigt trevlig, ska antagligen träffa henne på fredag kväll och hitta på något. 
 
Sen var jag och handlade och det var riktigt jobbigt idag, det var en massa grejer som jag inte hittade och blev tvungen att fråga om hjälp typ tre gånger. 
 
Ikväll ska jag göra lasagne till middag och jag har glömt bort hur hon vill att jag ska göra den, så det blir kul. Sen måste jag göra en smulpaj... igen.
 
Det summar väl ihop min dag, hoppas ni har haft det bra. 
 

Kommentarer

Postat av: Angie

Publicerad 2013-03-25 20:44:08

Du lagar väldigt mycket mat :O

Svar: Varje dag, eller vardag i alla fall. Måndag kväll, Tisdag lunch, tisdag kväll, onsdag lunch, onsdag kväll, torsdag kväll, fredag lunch och typ var annan fredag kväll.
Anneli

Postat av: Angie

Publicerad 2013-03-25 22:44:33

Men varför? :o det är ju inte ditt jobb att laga mat åt hela familjen egentligen, inte som au pair ju? :O jag har bara bakat, inte lagat mat en enda gång :O

Svar: Jorå, det kan visst vara en au-pairs jobb, det beror helt på vad familjen behöver, jag känner massa som lagar mat här, vissa lagar till hela familjen och andra bara till barnen, oftast yngre barn då som äter tidigare.
Anneli

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli

Den 4 september 2012 flyttade jag till Frankrike och planen är att stanna i ungefär ett år, det här är mitt liv som au-pair i Paris

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela