Anneli Angenberg

Mitt liv i Frankrike...

Hmm

Publicerad 2013-03-20 20:14:00 i Allmänt,

 Innan mamman skulle åka iväg med flickan till cirkusen kom hon upp och knackade på min dör, hon frågade om jag inte kunde damsuga lite där nere eftersom städerskan inte kommer idag som hon brukar.

Ja, svarar jag eftersom det inte finns några andra svar när man är au-pair och speciellt inte när man sagt upp sig dagen efter man kommit hem från en vecka i alperna där arbetsgivaren betalat ALLT.
 
När jag kommer ner en stund senare ser jag att mamman lite sådär casually även ställt fram hinken och golvmoppen, så det vara bara till att köra med den också efter att jag dammsugit. Och det var inte det lättaste ska jag säga då deras golvmopp ser lite annorlunda ut från våra där hemma. Det är nämligen en handuksgrej som man dommar i vattnet och vrider ur innan man lägger den på golver och sätter mopp-grejen på det. Och den här moppgrejen, fastnar inte i handuken utan man måste trycka som fan för att hålla kvar handduken på plats. 
 
Efter att ha lämnat flickan hos pappan tog jag en lite promenad innan jag gick tillbaka till huset så att jag skulle skippa träffa mamman innan hon åkte till dansen. O:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli

Den 4 september 2012 flyttade jag till Frankrike och planen är att stanna i ungefär ett år, det här är mitt liv som au-pair i Paris

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela